Türkiye’nin destinasyon odaklı ilk bölgesel turizm markası “MEZOPOTAMYA” doğdu.
Sayısız medeniyete ev sahipliği yapan Anadolu topraklarından, Türkiye’nin destinasyon odaklı ilk bölgesel turizm markası “MEZOPOTAMYA” doğdu.
GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, Dicle, Karacadağ ve İpekyolu Kalkınma Ajanslarının iş birliğinde; Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak’ın zengin kültürel mirasını turizme kazandırmak ve bölgesel kalkınmayı sağlamak amacıyla başlatılan GAP Bölgesi Turizm Tanıtım ve Markalaşma Projesi, “MEZOPOTOMYA” adıyla global bir kimliğe dönüştü.
Açıkhava müzesi görünümüyle sadece Türkiye’nin değil, tüm dünyanın en büyük turizm destinasyonlarından biri olacak Mezopotamya’nın tanıtım stratejisi ve eylem planı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla, Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi’nde düzenlenen tanıtım töreniyle duyuruldu.
Benzer çalışmaların, Bakanlıklarımız, ilgili Kamu Kurum ve Kuruluş, Kalkınma Ajanslarımız ve STK’larımız bünyesinde diğer bölgelerimiz içinde yapılması dileğiyle.
Başta, ilgili Bakanlarımız ve Bakanlık çalışanlarımız olmak üzere emeği geçen herkese teşekkürler.